Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 25.04.2024, 14:44

Стеблівський ліцей - опорний заклад загальної середньої освіти імені І.С Нечуя - Левицького Стеблівської селищної ради Черкаської області

Меню сайту
Повідомлення
Корисні посилання
Педпреса
Форма входу

Каталог файлов

Головна » Файли » Трибуна директора » Трибуна директора

Захаренківські педагогічні читання «Жити, щоб бути здоровим та успішним»
[ ] 28.12.2016, 16:02

        Доповідь на педагогічні читання  «Жити, щоб бути здоровим та успішним» 
1. Шановні колеги!  Розпочну свою розповідь із порад, настанов  Олександра Антоновича Захаренка  щодо найціннішого у житті кожної людини – здоров’я..
«Здоровий спосіб життя – це панацея від усіх бід. Нехай не від усіх, так від більшості… 
 Найвища цінність у людини – це її здоров’я. Вона не зможе це оцінити, якщо його втратить…".

 Закон передбачає відповідальність педагогічних і медичних колективів за збереження і зміцнення здоров’я школярів.  Є програми, введені спеціальні предмети, але статистика – наука річ безапеляційна. Вона вказує на те, що кількість хворих дітей постійно зростає. Це зрозуміло там, де території потрапили у забруднені зони Чорнобиля. Практично причин тут багато: і економічні, і екологічні, і соціальні. 
 Вчителю! Нікуди не дінешся! Ти уповноважений суспільством доглядати чужих дітей, як своїх рідних, зовсім не ділячи на своїх і чужих. 
 Я за те, щоб вчителі приймали клятву Гіппократа, користуючись постулатом: ні за яких обставин не нашкодити здоров’ю дітей. Зрозуміло, краще було б  вчити дітей мистецтву збереження і зміцнення здоров’я свого власного, не робити чогось такого, що нашкодить здоров’ю інших. Лікар лікує тіло, а вчитель душу…
  Друже, колего, постав собі за ціль не лише навчити грамоти, математики, чи хімії, а й виробити здатність думати, що ні суспільству, ні своїй сім’ї не потрібні хворі люди, а значить закласти фундамент майбутнього здорового способу життя.»
   Втілюючи ідеї Олександра Антоновича, взявши за основі ці мудрі  поради, колектив нашої Стеблівської загальноосвітньої школи з 2000 року працює в напрямку Школи сприяння здоров’ю. Головною    метою    нашої    роботи    є популяризація    здорового    способу    життя    та    профілактика захворювань.  З роками ми систематизували свою діяльність та створили структуру школи сприяння здоров’ю , яка має підрозділи, що  працюють над зміцненням  психічного, духовного та фізичного  здоров’я школярів. Прийняли і постійно удосконалюємо шкільну програму «Мистецтво бути здоровим».                                                                  

3. В межах затвердження програми створена і працює  координаційна рада творчої групи педагогів, батьків, працівників медичної установи, правоохоронних    органів. Їх робота зосереджена у центрі «Здоров’я», ланки якого активно працюють.
4. З 2006 року у школі запроваджено проектну діяльність, яка затверджена педагогічною радою школи, включена в річний план роботи. У кінці навчального року підводяться підсумки  виконання проектів та намічаються плани на наступний навчальний рік.  О. А. Захаренко в одній із статей пише: «Територія Сахнівської школи обсаджена спеціальним видом туй, що є чудовим профілактичним засобом проти легеневих та бронхіально-асматичних захворювань у дітей.»                 
-І наш Проект №1 “Шкільний ландшафт” також  передбачає  озеленення шкільної території,  створення  естетичного  цінного  природного середовища.

- Проект №2  “Медичний огляд”, основним завданням якого є  підвищена увага до проблем здоров’я школярів, створення паспортів здоров’я. З цього приводу Олександр Антонович говорив: «Головне питання, як зробити співпрацю лікаря і вчителя плідною… Перш за все.. про дітей і про сім’ю треба знати все від А до Я.  По-друге, в школі і в лікарні треба мати об’єктивні дані про те, як дитина росте і розвивається. 

-  Проект №3 “Наші друзі – лікарські рослини передбачає  вивчення з учнями  видів лікарських рослин, що ростуть  на нашій території; ознайомлення  з основними правилами збору та застосування. (О.А. Захаренко писав: «У дитини має виробитися смак до лікарських рослин» )
  
- Проект №4  “Комфорт”- створити комфортні умови для перебування учнів і вчителів у навчальному закладі. ( Знову цитую Захаренка: «Я за те, щоб змалку привчати учнів до чистоти і порядку.»)

5. Урок  є основною формою навчально-виховного процесу. На сьогодні, можу стверджувати, що учителі нашої  школи засвоїли та впроваджують технології особистісно-зорієнтованого навчання, використовують здоров’язберігаючі технології на уроках.   Обов’язковими на уроках є фізкультхвилинки, релаксаційні паузи, гімнастика для зору, постави та ін.( причому для різного віку – звертаю увагу на фото). У навчальний план школи  введено спеціальні факультативні курси «Школа проти СНІДУ»,  «Основи безпеки життєдіяльності», «Етика і психологія сімейного життя» (причому викладання здійснюється за нашими шкільними програмами, які розроблені  директором, мною та вчителем основ здоров’я).

6. У школі створені  виховні центри школи сприяння здоров’ю. Серед них - Ігрова кімната «Країна здоров’я». У цій кімнаті вчителями проводяться години здоров'я, змагання між класами, свята, бесіди, заняття спеціальної медичної групи.

7. Фітобар «Калинка», який знаходиться у кабінеті медсестри . Учні школи та вчителі, згідно графіка,  відвідують фітобар, приймають лікувальні вітамінізовані чаї. 
З цього приводу Олександр Антонович писав: «Колего! Пий лікувальний чай, якщо хочеш і вранці, і ввечері бути бадьорим, здоровим, щасливим. Порадь робити це і дітям, і родичам, і друзям!»

8. «Вітальня кімнатних рослин» - своєрідний оазис на І поверсі школи., де всі відвідувачі мають змогу  поповнити знання про лікарські кімнатні рослини.
9. Велика роль у формуванні світогляду учнів належить бібліотеці.  Бібліотека, у нашій школі,  – це  центр інформації та пропаганди здорового способу життя.  Бібліотекар постійно готує виставки, підбірки літератури; прикладає максимум зусиль, щоб сприяти формуванню в учнів позитивної мотивації до здорового способу життя.

10. Справжніми центрами фізичного розвитку учнів є спортивна та тренажерна зали, де проходять уроки фізичної культури, заняття спеціальних медичних груп (у нас їх 2 – молодша та старша), гуртків та секцій.
11. Фізичне удосконалення, збільшення рухової активності дітей здійснюється шляхом успішної діяльності спортивно-оздоровчих  гуртків: „Футбол ",  «Здоров’я», та секцій з  легкої атлетики і  баскетболу.

12.Також у школі діють гуртки на громадських засадах, які сприяють духовному здоров’ю учнів, а саме: розвитку їх творчих здібностей.
Це: гурток «Майстерня Всевмійка», керівник – вчитель початкових класів Кузьменко В.Б.;
13. гурток театрального мистецтва “Надросяни”, керівник – вчитель  української мови та літератури Миколенко О. І.;
14. гурток  “Рідна мова”,  керівник – вчитель  української мови та літератури Вихор О.Ю;
15. гурток «Виразне читання»,  керівник -   вчитель світової літератури Карпова Н. Л.;
16. гурток  “Юні екскурсоводи”,  керівник – вчитель  історії Менщикова О.С.

17. Користується популярністю серед учнів школи  агітбригада „Динамо”. Учасники агітбригади сучасно, доступно доносять  своїм одноліткам ідеї здорового способу життя.

18. Останні три роки, щорічно, двічі на рік, проводимо у школі учнівські науково-практичні конференції спрямовані на формування свідомого ставлення школярів до власного здоров’я. Виступи учнів обов’язково доповнюють вчителі та медичні працівники.

19. Шкільне життя намагаємося зробити цікавим і різноманітним. Тому систематично проводимо для учнів позакласні виховні заходи під гаслом «За здоровий спосіб життя!», а також організовуємо туристичні екскурсії та походи.
 
20. Переконані в правильності слів О.А. Захаренка «Не спішіть жити моно і тоскно. Є вищий рівень краси. В єдності розмаїття культур, історій, народів – істинна велич, здоров’я і довголіття.»
І відповідь на запитання: « Як жити, щоб бути успішним та здоровим?», я даю словами Народного Вчителя :

«Шановний колего! Живи якомога довше, відчуваючи себе сильним і здоровим, бо немічні вчителі не викликають інтересу у дітей. Якщо в тебе замолоду є здоров’я, намагайся зберегти його до глибокої старості.

Мої поради для збереження здоров’я:
1. Не перевантажуй себе морально і фізично, бо шкода від цього непоправна.
2. Намагайся їсти вчасно, за своїм режимом, використовуючи натуральні продукти.
3. Алкоголь не вживай без міри, бо він передчасно з’їсть печінку.
4. Бажано вживати підігріту їжу, не харчуватися систематично всухом’ятку.
5. Не переїдай! Закінчуй трапезу, якщо ще трішки хочеться їсти.
6. Слідкуй за своєю вагою. Найкраще, коли вага стабільна.
7. Використовуй всяку можливість перебувати там, де є свіже, незабруднене повітря.
8. Систематично гартуй організм, виробляючи імунітет від різних недуг. Ранкові вправи (фіззарядка)  зберігають тонус на весь день. Роби легеневі вправи разом з дітьми. 
9. Обливайся холодною водою, краще починати це влітку.
10. Користуйся народними, перевіреними людством, ліками і медикаментами. Вір їм, бо то – досвід людства.

Нині слова не в моді. Не вірять їм ні дорослі, ні діти. Вірять справам, результатам…»

Отож, я бажаю всім нам жити, працювати, виховувати учнів так, як вчив нас Олександр Антонович, щоб бути успішними, здоровими та щасливими.

       
   

Категорія: Трибуна директора | Додав: leo
Переглядів: 413 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz