Роздуми про зміни в початковій школі
Цього року були переглянуті та оновлені навчальні програми для початкової школи – нові програми відрізняються тим, що з них прибрали надмірну регламентацію навчального процесу, занадто складні для учнів 1-4 класів поняття та теми, застарілі слова, неактуальні музичні твори тощо. Паралельно з цим були оновлені і вимоги щодо оцінювання учнів початкової школи
Відтепер процес оцінювання повинен стати більш демократичним та гуманним по відношенню до учня, а саме:
Оцінка – це конфіденційна інформація, вчитель може повідомити результати оцінювання тільки безпосередню учню та його/її батькам (або особам, які їх замінюють);
Вимоги до оцінювання учнів різного віку – 1, 2, 3 та 4 класів – відтепер будуть індивідуальними для кожного віку (класу). Раніше вимоги були загальними для учнів 1-4 класів.
Пом’якшені вимоги щодо норм оцінювання грамотності – чітко прописана кількість грубих і не грубих помилок, які можуть бути допущені для отримання тієї чи іншої оцінки;
Каліграфія більше не оцінюватиметься та бали за це не зніматимуться;
Допускаються охайні виправлення, зроблені самим учнем – бали за це при оцінюванні не зніматимуться;
Знято вимогу щодо відступу певної кількості клітинок при оформлення письмових робіт – робота повинна бути оформлена охайно, проте відступи та кількість клітинок не повинні впливати на оцінку;
«Техніки читання» на швидкість з підрахунком кількості слів, яку складали після першого класу, більше не буде . Натомість, буде діагностична перевірка, мета якої – оцінити, як учень розуміє прочитане;
Загальна кількість різних видів підсумкових робіт (читання, списування, диктант, письмовий переказ, контрольна робота тощо) буде меншою: для 2 класу – 9 замість 13, для 3 класу – 10 замість 15, для 4 класу 11 – замість 17;
Першокласники можуть писати простим олівцем – «з метою зменшення психологічного напруження», щоб уникнути страху зробити помилку. Час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам вчитель, індивідуально для кожної дитини;
Оцінок не повинно бути в першому класі. В другому класі оцінки також можуть не виставлятися – це рішення в компетенції педагогічної ради школи;
Протягом всієї початкової школи не оцінюються за бальною системою такі предмети: «Трудове навчання», «Я у світі», «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура».
Окрім того, в методичних рекомендаціях до оновлених програмах початкової школи зазначається, що домашні завдання не повинні задаватися на вихідні, святкові дні та на канікули. Обсяг домашніх завдань повинен бути обмежений: в 2 класі – не більше, ніж дитина може виконати самостійно за 45 хвилин, в 3 класі – за 1 годину 10 хвилин, в 4 класі – за 1 годину 30 хвилин. В першому класі домашніх завдань не повинно бути зовсім.
Також в методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою тощо.
|