Часто ми вживаємо цей термін механічно, не задумуючись. А які вони «Обдаровані діти»? Наука говорить, що це діти з раннім розумовим підйомом, з яскравою вираженістю тих чи інших спеціальних розумових властивостей з ознаками сприятливих передумов розвитку наукового таланту.
У світі настільки все пов’язане, що одне явище спричиняє появу іншого. Якщо існує яблуко, то, звичайно, існує і дерево, на якому воно виросло. Стеблівська загальноосвітня школа – це дерево, на гілках якого ростуть плоди науки – його учні, які живляться мудрістю вчителів, а, виростаючи, стають справжніми особистостями, громадянами своєї держави. Кожен вчитель закладу намагається розкрити в учневі природу та психологічний механізм його творчості. У школі щорічно розробляються заходи по виконанню програми «Творча обдарованість», створюється «Банк даних «Обдарована дитина». Найдієвішою формою роботи з обдарованими учнями є предметні олімпіади. Обдаровані діти беруть активну участь в шкільних та районних олімпіадах, що говорить про велику зацікавленість їх у пізнанні нового, позапрограмового матеріалу, у бажанні позмагатися з однокласниками як школи, так і району. Активно проводяться конкурси «Об’єднаймось, брати мої», «Найкращий читач», «Олімпійський рух», «Собори душ наших». З метою активізації роботи з обдарованими дітьми класними керівниками проводиться анкетне опитування учнів для вияснення інтересів, захоплень, бажання відвідувати якийсь гурток. Обдаровані учні школи залучаються до освітнього процесу через систематичне використання різноманітних видів позаурочної діяльності: факультативні заняття, спецкурси, гуртки різного профілю.
Сьогодні хочу розповісти про кількох обдарованих дітей Стеблівської ЗОШ.
Учениця 10 класу Лященко Діана Віталіївна народилася і виросла в Стеблеві. З ранніх літ дівчинку вирізняла особлива старанність, відповідальність, серйозність. І хоча багато прикростей випало на її дитячу долю (тяжка операція, втрата батька), не здалася, а тільки загартувалася, стала сильнішою. В усьому доню підтримує її мама Ірина Анатоліївна, що працює в будинку – інтернаті. З початкових класів Діана була відмінницею. Більшу схильність дівчинка має до предметів гуманітарного циклу. Їй подобаються література, історія, іноземна мова. Улюбленими авторами Діана вважає Івана Багряного та Люка Бессона. Любить малювати персонажі з мультфільмів, вишивати бісером та в'язати. А ще любить домашню собачку Малу. Щороку Діана є призером мовних та літературних конкурсів, олімпіад. Ось і в цьому році вона стала призером районних олімпіад з 3 предметів: української мови та літератури, російської мови та літератури та правознавства.
«Діані характерна велика працелюбність, зацікавленість предметом, бездоганне виконання всіх даних їй завдань. Читає твори в повному обсязі, вміє їх аналізувати. Є чудовим прикладом для наслідування. Її досягнення можна назвати перемогою інтелекту, гордості й таланту » - так характеризує свою ученицю вчитель української мови та літератури Кучеренко Наталія Яківна.
Я не знаю, як складеться майбутня доля цієї дівчинки, але я можу впевнено сказати, що вона стане хорошою людиною. Хочу побажати їй успіхів у творчості, наснаги і натхнення. З повагою Миронюк Г.М.
Про своїх вихованців, обдарованих дев’ятикласників
розповідає класний керівник Карпова Наталія Леонідівна
Таірова Дар’я
Кожен учитель відчуває задоволення, коли бачить зацікавленість своїм предметом. Приємно, коли учні розуміють учителя «з півслова». Одна з таких учениць - дев’ятикласниця Таірова Дар’я. Улюблений предмет дівчини - українська мова. Наділена від природи мовним чуттям, учениця легко і з задоволенням опановує рідне слово. Особливо їй подобається розбирати заплутані лабіринти складних речень, шукати зв’язки між їх частинами, будувати структурні схеми. Даринка впевнена у своїх знаннях, ніколи не соромиться відстоювати власну думку, предметно її аргументуючи, із задоволенням виконує творчі роботи.
Найскладніший навчальний матеріал учениця засвоює легко, без особливих зусиль. Не випадково Даша – постійний учасник мовно - літературних конкурсів та олімпіад. Кілька років поспіль вона посідає призові місця у шкільних та районних турах. А нинішнього року – особливе досягнення: перемога в районній олімпіаді з української мови і літератури. З цього приводу Дашин однокласник Валерій з повагою сказав: «Отже, ти найкраще знаєш українську мову і літературу серед дев’ятикласників нашого району!»
На ці слова дівчинка тільки скромно усміхнулася, бо зазнаватися не в її правилах, адже вона дуже скромна, вихована і розсудлива.
Зараз Дар’я наполегливо готується до участі в обласному турі олімпіади, мріє посісти призове місце. Побажаємо їй успіху у підкоренні чергової сходинки до величної Країни Знань!
Масюк Валерій
Серед галасливих і непосидючих дев’ятикласників своєю серйозністю і поважністю вирізняється Масюк Валерій. Невипадково його напівжартома називають «професор», а класний керівник шанобливо звертається: «Ігорович». Валерій дуже ерудований, з будь-якого питання може повідомити якісь цікаві відомості, висловити власне судження. І все це ненав’язливо, ніби «між іншим». Валерій спостережливий, дещо іронічний, тому з ним цікаво вести бесіду. Учень має хороші здібності до вивчення точних наук. Любить математику, фізику, хімію. Щороку бере участь у шкільних та районних предметних олімпіадах. Неодноразово посідав призові місця. Нинішній навчальний рік – не виняток: третє місце в районному турі олімпіади хімії.
Валерій дуже старанний, наполегливий і цілеспрямований. Мріє стати лікарем. Знаючи серйозність, з якою хлопець береться до будь – якої справи, можна бути впевненим, що і свою мрію він зуміє реалізувати якнайкраще. І хто знає, може шкільне жартівливе «професор» стане пророчим, і ми ще дізнаємося про «світило» медицини – професора Валерія Ігоровича Масюка. |