Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 15:50

Стеблівський ліцей - опорний заклад загальної середньої освіти імені І.С Нечуя - Левицького Стеблівської селищної ради Черкаської області

Меню сайту
Повідомлення
Корисні посилання
Педпреса
Форма входу

Каталог файлов

Головна » Файли » Учбові матеріали

Школа сприянню здоровю
[ Викачати з сервера (318.0 Kb) ] 10.07.2009, 19:31
„Затверджую”
1 вересня 2008р.
Директор школи _____________ Г.М. Миронюк

Комплексна програма „Мистецтво бути здоровим” Стеблівської
загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів імені І.С.Нечуя-Левицького
на 2008-2009 н.р.

Мета програми: формування навичок позитивної мотивації до здорового способу життя учнів, профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, надання переваг здоровому способу життя.
Основні завдання:
- формування і розвиток фізично, психічно, соціально і морально здорової особистості зі стійкими переконаннями та системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя;
- створення умов для збереження і зміцнення здоров’я учнів, підготовка їх до суспільно значущого самоутвердження, самодостатності та самореалізації в дорослому житті;
- залучення дітей до Всеукраїнських і міжнародних програм зміцнення здоров’я і формування здорового способу життя;
- залучення до співпраці з питання здорового способу життя батьків, психологічної служби, медичних працівників та працівників правоохоронних органів, громадських організацій;
- виховання свідомого ставлення дітей та підлітків до власного здоров’я та здоров’я інших людей, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.
Місяці Заходи та їх зміст Відповідальний
ВЕРЕСЕНЬ Вивчити медичні картки учнів, які зараховані до школи. Оформити паспорти здоров'я Медсестра
Психолого-педагогічний аналіз контингенту школярів з метою виявлення учнів, схильних до вживання спиртних напоїв, наркотичних речовин, тютюнопаління Класні керівники
(5-11кл.), соціальний педагог
Фронтальний контроль:
 маркування парт і відповідність їх санітарно-гігієнічним нормам;
 перевірка навчальних кабінетів, майстерень щодо вимог техніки безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Медсестра,
комісія з ТБ
Видати наказ по школі про попередження харчових отруєнь та інфекційних захворювань. Заступник директора з ВР (проект наказу)
Бесіди з учнями по класах про дотримання правил техніки безпеки
„Твоя дорога до школи” Класоводи (1-4кл.),
класні керівники (5-11кл.)
Тиждень фізичної культури та спорту
(15.09-19.09.2008р.) Заступник директора з ВР, вчителі фізичного виховання
Олімпійський урок Класоводи, класні керівники
Робота гуртка „Здоров'я”. Медсестра
Робота гуртка „Футбол”. Вчитель фізичного виховання
Робота гуртка „Школа проти СНІДу» Вчитель ОБЖ
ЖОВТЕНЬ Педагогічний консиліум з метою корекції поведінки учнів, схильних до алкоголізму, наркоманії, тютюнопаління Заступник директора з НВР, соціальний педагог, вчитель ОБЖ
Випуск 1-го номеру газети „Надросяни”
(рубрика „Мистецтво бути здоровим”) Редколегія газети
Зустріч учнів школи з лікарем-наркологом. Медсестра,
педагог-організатор
Робота гуртка „Здоров'я”. Медсестра
Робота гуртка „Футбол”. Вчитель фізичної
культури
Робота гуртка „Школа проти СНІДу»
Вчитель ОБЖ
Загальношкільні змагання по шахах та шашках (5-11кл.) Вчителі фізичної
культури
Нарада при директорові „Формування здорового способу життя учнів на уроках” Директор
Година спілкування „Здорове харчування. Традиційні українські страви» Класоводи, класні керівники

Козацькі забави до Дня українського козацтва
( 14 жовтня) Вчителі фізичної
культури
ЛИСТОПАД Рейд-перевірка санітарного стану класних кімнат шкільним парламентом школи. Президент школи, члени комісії „Дисципліни і порядку”
Відеолекторій „Якби я знав раніше...” Педагог-організатор
Спортивні змагання з футболу. Вчитель фізичної
культури
Робота гуртка „Здоров'я”. Медсестра

Робота гуртка „Футбол”. Вчитель фізичної
культури
Робота гуртка „ Школа проти СНІДу» Вчитель ОБЖ
Розважально-пізнавальний вечір для старшокласників „Лідер” Заступник директора з ВР, педагог-організатор
Година спілкування « Настрій. Вплив настрою на спілкування і здоров’я» Класоводи, класні керівники

Випуск чергового номеру газети „Надросяни”
(рубрика „Мистецтво бути здоровим”) Редколегія газети
ГРУДЕНЬ 1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом. Конкурс
плакатів (5-11кл.) та малюнків (1-4кл.) „Ми – за здоровий спосіб життя” Педагог-організатор, класоводи та класні керівники
Тестування учнів школи: „Чому я продовжую палити?”,
„Чи схильний я до наркотиків?” Соціальний педагог
Лекція для дівчаток-старшокласниць Медсестра
Година спілкування „Фрукти й овочі для нас – вірні друзі повсякчас.( 2-5 класи), «СНІД – реальна загроза людству ( 6-11 кл) Класоводи, класні керівники
Робота гуртка „Здоров'я”. Медсестра
Робота гуртка „Футбол”. Вчитель фізичної культури
Робота гуртка „ Школа проти СНІДу» Вчитель ОБЖ
Випуск чергового номеру газети „Надросяни”
(рубрика „Мистецтво бути здоровим”) Редколегія газети
СІЧЕНЬ Зустріч учнів школи з лікарями місцевої лікарні „Дія нікотину на організм людини”. Медсестра,
педагог-організатор
Година спілкування « Здоров’я та шкідливі звички» Класоводи, класні керівники
Проведення бесід-інструктажів „Обережно! Ожеледиця!” Класоводи, класні керівники
Робота гуртка „Здоров'я”. Медсестра
Робота гуртка „Футбол”. Вчитель фізичної культури
Робота гуртка „ Школа проти СНІДу» Вчитель ОБЖ
Випуск чергового номеру газети „Надросяни”
(рубрика „Мистецтво бути здоровим”) Редколегія газети
ЛЮТИЙ Нарада при директорові „Діяльність педагогічного колективу щодо створення необхідних умов для фізичного розвитку” Директор
Рейд-перевірка санітарного стану класних кімнат шкільним парламентом школи. Президент школи, члени комісії „Дисципліни і порядку”
Змагання з волейболу (8-9кл.) Вчитель фізичного виховання
Спортивно-оздоровчий вечір для старшокласників „Нумо, хлопці!” Вчитель Захисту Вітчизни
Година спілкування по здоровому способу життя «Хочу бути щасливим» Класоводи, класні керівники
Робота гуртка „Здоров'я”. Медсестра
Робота гуртка „Футбол”. Вчитель фізичного виховання
Робота гуртка „ Школа проти СНІДу»” Вчитель ОБЖ
Випуск чергового номеру газети „Надросяни”
(рубрика „Мистецтво бути здоровим”) Редколегія газети
БЕРЕЗЕНЬ Вивчення стану викладання курсу „Основи здоров'я” (1-4кл.) та ОБЖ (5-11кл.) Заступник директора з НВР
Товариська зустріч з волейболу між збірною учнів та вчителів Вчитель фізичного виховання
Педагогічна рада з питань виховної роботи „Формування здорового способу життя учнів на уроках та в позаурочний час” Директор, заступник з НВР, заступник з ВР
Година спілкування « Здоров’я – це скарб, який так легко втратити, яким слід пишатися, який слід цінувати» Класоводи, класні керівники
Робота гуртка „Здоров'я”. Медсестра
Робота гуртка „Футбол”. Вчитель фізичного виховання
Робота гуртка „ Школа проти СНІДу» Вчитель ОБЖ
Випуск чергового номеру газети „Надросяни”
(рубрика „Мистецтво бути здоровим”) Редколегія газети
КВІТЕНЬ Місячник екології:
7 квітня – Всесвітній день здоров'я;
конкурс на кращу стінгазету, реферат „Мистецтво бути здоровим”;
ігри «Старти надій» Педагог-організатор, вчитель біології, вчитель фізичного виховання
Літературно-музична композиція
„Дзвони Чорнобиля” Педагог-організатор
Година спілкування по здоровому способу життя Класоводи, класні керівники
Робота гуртка „Здоров'я”. Медсестра
Робота гуртка „Футбол”. Вчитель фізичного виховання
Робота гуртка „ Школа проти СНІДу» Вчитель ОБЖ
Випуск чергового номеру газети „Надросяни”
(рубрика „Мистецтво бути здоровим”) Редколегія газети
ТРАВЕНЬ Рейд-перевірка санітарного стану класних кімнат шкільним парламентом школи. Президент школи, члени комісії „Дисципліни і порядку”
Традиційні змагання по футболу між 11 класом та учнями ПТУ№39 Вчитель фізичного виховання
Підсумкові заняття гуртка „Здоров'я”. Медсестра
Підсумкові заняття гуртка „Футбол”. Вчитель фізичного виховання
Підсумкові заняття гуртка
„ Школа проти СНІДу» Вчитель ОБЖ
Випуск чергового номеру газети „Надросяни”
(рубрика „Мистецтво бути здоровим”) Редколегія газети

В межах затвердження програми створена координаційна рада творчої групи педагогів, батьків, працівників медичної установи, правоохоронних органів. Головною метою нашої роботи є популяризація здорового способу життя та профілактика захворювань. Тоді було створено „Центр здоров'я”, всі ланки якого працюють і нині.

Центр „Здоров'я" є центром культурно-виховної, спортивної, навчальної роботи учнів. Він допомагає створити умови для виховання валеологічної культури, прищеплення морально-етичних та естетичних навичок, бережливого ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих людей
Положення про центр «Здоров'я»

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.Цілі діяльності Центру „Здоров'я":
• Забезпечення оздоровчого режиму в школі;
• Моніторинг стану здоров'я дітей;
• Впровадження ефективних шляхів попередження та подолання відхилень у здоров'ї дітей;
• Створення валеологічно обґрунтованого освітнього середовища, що формує основні компоненти культури здоров'я;
• Забезпечення валеогічної підготовки вчителів школи, опанування ними комплексу знань про культуру здоров'я.
1.2.Центр є одним із структурних підрозділів школи.
1.3.Центр здійснює свою діяльність у тісному контакті з адміністрацією та педагогічним колективом.
1.4.Свою діяльність Центр здійснює, керуючись даним Положенням, та відповідно до запитів адміністрації, педагогів, батьків, дітей.
ІІ.ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ЗМІСТ РОБОТИ ЦЕНТРУ
2.1.Центр „Здоров'я" є центром культурно-виховної, спортивної, навчальної роботи учнів. Він допомагає створити умови для виховання валеологічної культури, прищеплення морально-етичних та естетичних навичок, бережливого ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих людей.
2.2.Основні завдання Центру:
• Валеологізація змісту освіти;
• Валеологічний аналіз уроку;
• Озброєння педагогів необхідними знаннями в галузі культури здоров'я;
• Пошук здоров'язберігаючих режимів навчально-виховної роботи;
• Використання етновалеологічних традицій навчання та виховання учнів, а також в професійній діяльності вчителів.
2.3.Напрямки роботи Центру:
• Науковий ( розробка засобів і методів застосування знань про культуру здоров'я);
• Прикладний(науково-методичне забезпечення процесу навчання та виховання);
• Практичній (робота з дітьми, педагогами, керівниками та колективами закладів освіти).
2.4.Основні види діяльності Центру:
2.4.1 Діагностична :
• Моніторинг фізичного стану , гармонійного розвитку дітей;
• Діагностика готовності вступу дітей до школи;
• Діагностика стану адаптації попередження психосоматичної дезадаптації;
• Моніторинг причин, що впливають на погіршення стану здоров'я;
• Розробка „Паспорту здоров'я".
2.4.2.Розвиваюча:
• Організація та проведення семінарів, науково-практичних конференцій, „круглих столів" та інших форм науково-методичної роботи з проблеми культури здоров'я;
• Надання допомоги педагогічному колективу в організації особистісно-орієнтованого навчально-виховного процесу;
• Розробка програм індивідуальної роботи з дітьми;
• Розробка санітарно-гігієнічного режиму закладу.
2.4.3.Профілактична та корекційна діяльність:
• Участь у прийомі дітей до 1-х класів ( діагностика з метою раннього вияву можливих відхилень в стані здоров'я);
• Розробка циклу лекцій для дітей, вчителів, батьків;
• Індивідуальні та групові консультації.
2.4.4.Консультативна діяльність:
• Розробка циклу лекцій для дітей, батьків, вчителів;
• Індивідуальні та групові консультації для дітей, вчителів, батьків:
• Участь у засіданнях педагогічної ради, методичних об'єднаннях, загальношкільних і класних батьківських зборів;
• Комплектування бібліотечки „Культура здоров'я".
Ш.СТРУКТУРА ЦЕНТРУ
3.1.Керівництво Центром здійснюється директором школи.
3.2.У структурі Центру працюють: заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, педагог-організатор, вчитель біології, ОБЖ, медичний працівник, вчитель фізичного виховання.
ІV.ФУНКЦЮНАЛЬНІ ОБОВ'ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ ШКОЛИ ЩОДО РОБОТИ ЦЕНТРУ
4.1 Директор зобов'язаний:
• Організувати виконання завдань, які покладені на Центр;
• Розробляти перспективні та річні плани роботи Центру, контролювати їх виконання;
• Здійснювати координаційну роботу Центру з діяльністю медичних, громадських, правових структур (районних, міських );
4.2.Заступник директорії з виховної роботи:
• Забезпечує організацію роботу психолого-валеологічного семінару для вчителів з реалізації проблеми культури здоров'я;
• Організовує роботу творчої групи вчителів за проблемою „Здоров'язберігаючі технології в навчанні та вихованні учнів";
• Забезпечує діагностику професійних і особистісних якостей вчителя;
• Забезпечує реалізацію системної комплексної роботи вчителів-предметників з розробки дидактичного матеріалу, наочних посібників, методичних розробок валеологічного спрямування.
4.3.Медичний працівник забезпечує:
• Медичну діагностику, вияв основних захворювань;
• Аналіз даної діагностики, розробка рекомендацій;
• Корекційна робота щодо збереження та укріплення здоров'я дітей;
• Контроль за санітарно-гігієнічним станом школи та якістю харчування.
4.4.Соціальний педагог:
• Профілактичні консультації учнів, вчителів, батьків;
• Індивідуальні консультації з учнями, вчителями, батьками.
4.5.Учитель фізичного виховання:
• Корекційну роботу з дітьми в підготовчій та основних групах;
• Позакласну та позашкільну роботу з фізичної культури та спорту;
• Проведення Днів здоров'я для учнів, батьків, вчителів школи.
4.6.Учителі біології і ОБЖ:
• Допомагають вчителям в оволодінні здоров'язберігаючими методиками та у впровадженні їх у процес навчання та виховання учнів, сприяють мотивації у дітей та вчителів до здорового способу життя;
• Здійснюють постійний контроль за веденням „Паспорту здоров'я".
V.ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ ЦЕНТРУ
• Брати участь у виконанні планових завдань Центру;
• Освоювати нові методи педагогічного дослідження, підвищувати свій теоретичний та методичний рівень;
• Здійснювати консультативну допомогу вчителям з питань громадянського, національно-патріотичного, превентивного, валеологічного виховання дітей та учнівської молоді;
• Для здійснення своєї діяльності Центру надається право вносити пропозиції, створювати творчі групи вчителів, секції, відділення з метою оптимізації виконання планових робіт;
• За згодою директора залучати професорсько-викладацький склад, наукових співробітників, вчителів та інших працівників освіти до співпраці в науково-методичному забезпеченні навчально-виховного процесу та проведенні науково-експериментальних робіт;
• Відвідувати різні заклади освіти з мстою вивчення досвіду .надання практичної допомоги;
• Формувати творчі групи з числа вчителів для виконання науково-дослідних робіт;
• Створити науково-методичну раду при центрі для колегіального вирішення питань його діяльності.
У школі активно функціонують центри:
інтелектуального розвитку (бібліотека, музей В.Чіковані, „Українська світлиця", „Батьківська вітальня");
Бібліотека

Велика роль у формуванні світогляду учнів належить бібліотеці. В нашій школі бібліотека розташована в трьох великих світлих кімнатах. Є читальний зал. Завідує бібліотекою Таміла Василівна Тимченко. Знаюча, вміла, завжди знаходить контакт з дітьми і з дорослими. В бібліотеці затишно, естетично. Бібліотекар постійно готує виставки, підбірки літератури, прикладає максимум зусиль, щоб сприяти формуванню в учнів мотивації здорового способу життя.
Постійно діюча виставка „За здоровий спосіб життя”. Учні і вчителі мають можливість знайти потрібну інформацію. Час від часу виставка змінюється, відповідно до плану роботи та актуальності назрілих тем.
Регулярно працює гурток „Шляхетний капелюшок”, на засіданнях якого учні вчаться хорошим манерам, вмінню поводитися в різних ситуаціях.
Батьківська світлиця
Виховання дітей має бажаний результат, коли над цим питанням працюють разом школа, сім'я і громадськість.
Звичайно все починається з сім'ї. Діти ростуть, розвиваються фізично і духовно. У батьків виникає багато проблем, часто вони не можуть самостійно розв'язати їх і вони ідуть за порадою до вчителів.
Тому в школі виникла необхідність у створенні батьківської світлиці. Мета роботи в кімнаті полягає в тому, щоб у відвертій дружній бесіді допомогти батькам у розв'язанні проблемних питань, зняти напружений стан учнів, порадити колезі у розв'язанні непорозумінь з учнями.
В кімнаті створені стенди, на яких розміщено основні закони, що стосуються сімейного виховання дітей: Сімейний кодекс України, Конвенція ООН про права дитини, 25 дитячих прохань до батьків, соціальний паспорт школи та цифрові дані по області про соціальний статус дітей.
Тут створено і поповнюється банк даних з досвіду виховної роботи кращих сімей. Є багато папок із сценаріями, розробками сімейних свят, які проводилися класоводами та класними керівниками нашої школи.
На поличках розміщено багатий матеріал на допомогу батькам, вчителям про здоровий спосіб життя.
Тут можна за чашкою смачного чаю, у невимушеній обстановці дістати потрібну консультацію директора Миронюк Г.М., заступника з НВР Хоменко Л.В., заступника з ВР Кучеренко Н.Я., соціального педагога, педагога – організатора, класоводів, класних керівників.
фізичного розвитку (спортивна і тренажерна зали, фізкультурний майданчик, спортивне містечко для учнів початкових класів, ігрова кімната „Країна здоров'я");
Ігрова кімната „Країна здоров'я"
Особистісно-зорієнтоване виховання та навчання - основа оновленої освіти України. Це потребує від учителя творчого пошуку нових педагогічних технологій, інновацій у навчально-виховній роботі. Особливо важливим стає такий підхід у галузі фізичного виховання школярів.
Гуманізація та демократизація освіти відкривають перед учителем широкі можливості для розкриття творчого потенціалу у вирішенні проблем шкільної фізичної культури. Вчителі отримали можливість вибору шляхів організації навчально-виховного процесу. Відповідно до матеріальної бази навчального закладу, регіональних і кліматичних умов проживання, підготовленості учнів, враховуючи їхні інтереси та здібності, вчителі мають змогу вибирати і застосовувати різноманітні засоби і методи розвитку фізичних якостей учнів, навчання рухових дій, вирішення виховних і оздоровчих завдань.
„Духовне життя дитини, - за твердженням В.О.Сухомлинського, - ЇЇ інтелектуальний розвиток, мислення, пам'ять, увага, почуття , воля - великою мірою залежать від „гри" її фізичних сил. Слаба, квола, нездорова, схильна до хвороб дитина на уроці швидко втомлюється , згасають її очі, стають млявими рухи."
Щоб збільшити рухову активність школярів, зміцнити їхнє здоров'я засобами фізичної культури, підвищити фізичну підготовленість у Стеблівській загальноосвітній школі відкрито ігрову кімнату „Країна здоров'я" для учнів початкових класів.
У цій кімнаті вчителями проводяться години здоров'я, змагання між класами, свята, бесіди.
В ігровому куточку є столи з настільними іграми (шахи, шашки, конструктори і ін.), полички з іграшками, великий килим. Причому, іграшки домашні, свої улюблені, які є частиною теплої домашньої атмосфери, домашнього комфорту. Вони „підтримують" дитину у складній емоційній ситуації, розважають у грі.
На килимку діти можуть гратися під час перерви, проводити фізкультурні паузи. Це дає змогу дитині змінювати позу після сидіння, розвивається моторика рук, ніг.
В іншому куточку кімнати стоять столики з стільчиками, де діти можуть розвивати свої здібності, інтереси із малювання, ліплення. Тут є дощечки, пластилін, фарби, альбоми, кольорові олівці, природній матеріал, клей. Тут діти розвивають моторику рук, одержують емоційне задоволення, розвивають зорову і механічну пам'ять . Виставка робіт учнів розміщена поруч. Кожна дитинка може порівняти свою роботу з іншою, показати друзям, батькам. Так вчителі розвивають фантазію, уяву, різні види пам'яті.
В кімнаті зібрано багато роздаткового інвентаря (м'ячі, скакалки, обручі, ребристі дошки, мішечки з піском та сіллю, килимки з каштанів та ін.). Школярі охоче використовують цей інвентар для зняття втоми, для запобігання порушення постави, плоскостопості, для розвитку основних фізичних якостей та рухових здібностей. Тут виховуються морально-вольові і психологічні якості особистості. Крім цього можна пограти в теніс, настільний футбол.
Ігрові куточки у класних кімнатах
Класоводи в своїх класних кімнатах створили ігрові куточки, наповнили їх спортивним інвентарем, настільними іграми, пізнавальною літературою.
У рухливих іграх, спортивних діях колективного характеру виховується почуття дружби, готовності до взаємодопомоги. Досягнення успіхів дає дітям позитивні емоції і розвиває наполегливість.
Бадьоре самопочуття, відсутність захворювань сприяють веселому настрою, прагненню до творчості. Тому тут подбали про музичний супровід. Адже правильно дібраний музичний супровід у сучасних ритмах викликає у дітей бажання рухатися, насичує емоційне забарвлення.
Здоров'я - неоціненний скарб. Адже тільки здоровий має добрий фізичний, психічний і духовний стан. У вихованні в учнів інтересу до занять фізичною культурою велике значення мало тісне співробітництво школи і сім'ї. Вчителі допомагали батькам здобути необхідні методичні знання, заохочували батьків до створення ігрових куточків. Внаслідок цілеспрямованої роботи у багатьох сім'ях діти разом з батьками почали виконувати ранкову гігієнічну гімнастику, самостійно займатися фізичними вправами, іграми.
Спортивна та тренажерна зали
У школі є справжні центри фізичного розвитку учнів. Це – спортивна та тренажерна зали, де проходять уроки фізичної культури, заняття спеціальних медичних груп, гуртків та секцій.
профілактики (фітобар „Калинка", лікувальний кабінет медичної сестри).
Фітобар «Калинка»
Обладнано фітобар за фінансової підтримки директора СТОВ „Рось” Руденка М.М. У фітобарі є: 2 самовари; 24 чашки, підноси; аптечні збори лікарських рослин.
Назву „Калинка” обрано не випадково, адже саме калина є символом рідної землі, отчого краю, батькової хати. Це - символ безсмертя, невіддільний від життя.
Оскільки наша місцевість віднесена до IV зони радіоактивного забруднення, то збирати і використовувати місцеві лікарські рослини заборонено. Тому використовуються аптечні збори.
Фітобар працює за графіком, складеним медсестрою. Його відвідують учні, об'єднані в 3 групи згідно діагнозів: хвороби ВДШ; анемія; хвороби шлункового тракту
Тривалість прийому лікувальних чаїв – 10 днів. Відвідувачі фітобару впевнені, що цілюща дія лікарських рослин допоможе їм перемогти хворобу. Адже:
За порогом світ багатий. Україна – його мати,
У барвистім дивосвіті э дерева, трави, квіти –
Всі здоров'ю запорука. Це підтвердила наука
І трави – промінці життя, подвоять вам здоров'я, сили,
У вас не буде каяття, що в світ зелений ви вступили.
Із кущів – листки, коріння. А з дерев – бруньки, насіння.
Ціла, бачите, аптека, для здоров'ячка безпека.
За рахунок годин варіативної складової навчального плану викладаються курси ОБЖ, „Основи здоров'я" початкових класах), „Основи медичних знань", „Етика і психологія сімейного життя".
Фізичне удосконалення, збільшення рухової активності дітей здійснюється шляхом успішної діяльності спортивного гуртка „Юний футболіст", секції легкої атлетики, баскетболу. В практиці роботи вчителів впровадження фізкультхвилинок, фізкультурних пауз, під час яких використовуються комплекси вправ для учнів різновікових груп. Традицією в школі стало проведення колективних спортивних заходів та тижнів здоров'я, під час яких проводяться: змагання, дні здоров'я, години здоров'я, естафети, рухливі перерви, конкурси малюнків, плакатів, санітарних бюлетенів, щодо формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя учнів.
Користуються популярністю театрально-інформаційні виступи шкільної агітбригади „Динамо",
Агітбригада „Динамо” створена в школі з ініціативи членів шкільного парламенту. Учні сучасно, доступно доносять присутнім ідеї здорового способу життя. Найбільше запам'яталися учням виступи на тему: „Ми за здоровий спосіб життя”, „Ой, ти чарочка лихая”, „Не злічити на планеті, скількох згубила сигарета”. Виступи проводяться на загальношкільних лінійках, в позаурочний час в „Кімнаті здоров'я чи спортивній залі.
Наш девіз: „Динамо – це сила!”
„Динамо” – це клас!
За здоров'я й сміливість –
Такий девіз у нас!
Наша пісня: „За здорові звички ми”
Нікотину скажем твердо „Ні!”
Без наркотиків всі ночі й дні,
І спиртні напої нас не приваблюють
Це давно віджите, це давно старе,
Нас воно за душу не бере.
Обрії нові, ясні нас вперед ведуть.
Приспів: За здорові звички ми
Звички ті, що силу дають,
Щоб душа і тіло
Бачили їх справжню суть,
Ми бажаєм щастя вам,
Хай воно ясніє всім,
Крокує тут і там, -
Щастя, щоб всміхавсь ваш дім!
Заступник директора з виховної роботи Стеблівської ЗОШ Кучеренко Наталія Яківна
Виступ агітбригади на тему „Зроби крок до здоров’я!”
Учениця. Доброго дня, шановні гості! Ми раді вітати вас у нашій світлиці краси та творчості. Ми пропонуємо вам переглянути виступ агітбригади, яка створена в нашій школі з ініціативи шкільного парламенту. Під час своїх виступів члени агітбригади виходять учасники і сучасно, доступно доносять глядачам ідеї здорового способу життя. Виступи проводяться на загальношкільних лінійках, в „Кімнаті здоров’я” або ж у цій залі. Сьогодні наш виступ називається - „Зроби крок до здоров’я”. (Виходять учасники агітбригади)
Пісня на мотив „Незримий бій”
Наша служба і важлива , і проста,
І на перший погляд зовсім неважка,
Якщо хтось і десь в житті є отакий-
Чесно жить не хоче.
Значить з ними нам вести великий бій,
Це призначення у нашій, у душі,-
Служба- дні і ночі!
Ось ця пісня, скажем прямо, без прикрас
І як зовсім би написана для нас.
І хоч праця, ви, як бачите важка,-
Треба,- це принада.
В час такий, що хоч є дощ, а чи мороз,
Заступаєм ми на свій важливий пост.
Ми - а г і т б р и г а д а.
Командир агітбригади . Вас вітає агітбригада -
Всі. „Динамо”
Командир агітбригади . „Динамо”-
Всі. це сила.
Командир агітбригади . „Динамо”-
Всі. це клас.
За здоров’я й сміливість -
Такий девіз у нас!
1-й учень. Сьогодні наша агітбригада нагадує всім -
Дар здорового життя - найдорожчий дар!
2-й учень. Закликає - бережіть своє здоров’я!
Ваше здоров’я - у ваших руках!
3-й учень. Здоров’я - то найбільший в світі дар!
Його цінуємо, коли втрачаєм ...
Молитви шлемо вище хмар,
Бо повернути як не знаєм...
4-й учень. Говорять, що купити все
на цьому світі можна.
Кар’єру, дачу, „Джипи” та автомобілі.
5-й учень. Але ти купиш книгу- та не розум.
І тільки їжу, а не апетит,
Прикраси найдорожчі- не красу,
Як ліжко купиш- про безсоння не забудеш,
Придбаєш дім – та не тепло і тільки ліки.
Всі. Бо здоров’я ти - не купиш!
6-й учень. (тримає у руках великий зошит, листає). Ось ми отримали дані з нашої місцевої лікарні! У нашій школі - серцево-судинні захворювання,гастрити, бронхіти. Просто жах!
5-й учень. А я гадаю, що це все тому, що багато учнів нашої школи самі не піклуються про своє здоров’я.
7-й учень. Хоча народна мудрість гласить: „Бережи здоров’я замолоду”, „Твоє здоров’я у твоїх руках”.
8-й учень. Тож, шановні учні, ми спробуємо вас у цьому переконати. Ось яка історія трапилась із одним старшокласником Дімою. На сцені за партою сидить Діма.
Діма. От вже ці нудні уроки!
Скільки можна їх терпіть?
Оці заліки, контрольні.
Щось писати, щось учить!
Ех, живуть же люди! Зустріти б чарівницю, щоб виконала моє бажання.
Музика _______________________( З’являється Чарівниця з чарівною паличкою)
Чарівниця. А що тобі для щастя треба,
Зумієш відповісти без вагання?
Діма. Запроста!
Чарівниця. Якщо зумієш – виконаю три бажання! (Діма замислюється)
Діма. У школу хочу не ходити,
Робити, що завгодно
І безтурботно хочу жити.
Чарівниця. Ну що ж – живи!
Музика _______________________(вбігають хлопці)
Хлопці. О привіт!
Діма. А я вже кинув школу.
1-й хлопець.(плескають по плечу) Ну, молодець! Будеш цигарки?
Діма. Давай.
2-й хлопець. А як ти ставишся до алкоголю?
Діма. Нормально, мужики.
Хлопці разом. Тоді ти наш!
1-й хлопець. Із нами хоч у рай, хоч за кордон.
Діма. Та я з вами!
2-й хлопець. Відірвемося. Давай, друг, врубай музон! Музика ______________(хлопці танцюють)
1-й хлопець. Послухай, у тебе п’ять гривень не знайдеться. На дискотеці, в центрі, є такі класні кралі. А без грошей щось веселитись не вдається. То що нема? (Діма показує, що немає). Тоді нам далі. ( Хлопці вибігають, залишають Діму)
Входить Чарівниця
Чарівниця. Ну, як ти?
Діма. Чудово! Кайф! Оце життя!
Чарівниця. Але цим дням не буде вороття!
Діма. Я хочу спробувати все!
Чарівниця. Є звички і шкідливі, нехороші!
Діма. Дарма! Моє бажання друге – гроші!
Чарівниця. Скільки ж, я не знаю.
Діма. Грошей багато не буває!
Звичайно, не одну зарплату!
Я хочу смачно їсти й м’яко спати! (Чарівниця змахує палицею, зникає. Діма сідає. )
Музика _____________________ (Дівчата виносять йому капелюх, чорний піджак, мобільний телефон. Йому підносять їжу, дипломат з грошима. Він щасливо їх перераховує. Та раптом зітхає і сидить нерухомо)
Чарівниця. Щось задумався ти бачу, хлопче.
Уже нічого ти не хочеш?
Яка для суму є причина?
Діма. От якби була в мене дівчина.
Чарівниця. Яка?
Діма. Сучасна, стильна!
Ну словом по мені... (Чарівниця махає палицею. З’являється дівчина)
Музика _______________________(виходить дівчина)
Діма (оглядає захоплено)
О, клас! Це те що треба!
Це потолок і крутизна!
Вона,єдина й неповторна!
Так, це вона, вона!
Дівчина. Привіт! Мене чекаєш? Цигаркою не пригостиш?
Діма (розгублено). Та я вже думав не палити...
Дівчина. То може пива даси?
Діма (у бік). Не про таку , звичайно, мріяв.! А як тебе хоч звати. Скажи хоч до
пуття.
Дівчина. Я віддана, спокуслива і вірна.
А звати...
Хвороба Способу Життя.
Діма (злякано). Хвороба? Ні, ти мені не пара.
Хвороба. Ти слів не кидай даром!
А й справді я приваблива, красива,
Поки не знав, хто я насправді,
Ти жив і про здоров’я ти не думав.
Скажи по правді?!
Діма. Та ні! Я молодий, здоровий!
Хвороба. Здоровий? Ну ти насмішив!
Прислухайся до організму!
Із висновками ти поспішив... ( Виходять Печінка, Серце, Шлунок)
Серце. Я- твоє Серце.
Було я симпатичне
І билося ритмічно,
По судинах ганяло
Я швидко й справно кров.
Тепер я все в некрозах,
А м’язи, наче в сльозах,
Чи буду я життю радіти знов?
Печінка. Я твоя печінка-
Інфекціям бар’єр.
Та від тютюну і алкоголю
Я- забрунений кар’єр.
Шлунок. Я твій шлунок.
На мені ось жирні плями.
Від обжорства не прийду до тями.
А від шкідливих інгредієнтів
Пережив я безліч болісних моментів.
Серце, Печінка, Шлунок.(разом) Змилуйся над нами.
Хвороба. Що, здивувався? Та ти не бійся! Сам ти не залишишся. Зі мною 105 тисяч наркозалежних і 20 тисяч ВІЛ-інфікованих.
Діма. Я не хочу! Де Чарівниця? В мене є бажання!..
(З’являється Чарівниця)
Чарівниця. Ти свої бажання вичерпав! Ти маєш усе, що хотів: гроші, задоволення в житті. Але за все треба платити. Ти заплатив здоров’ям.
Діма. Але я віддам усі гроші!
Хвороба. Та ти й так віддаси - в аптеку, в лікарню. Але ти не надривайся! Може тебе залишать друзі, але з тобою буду я. Я не відійду від тебе до останнього подиху!
Діма. Не хочу, не хочу! (Сідає за парту і засинає)
Музика _______________________(сідає Чарівниця, сусідка по парті)
(Музика стихає)
Діма ( спить і кричить). Не хочу, не хочу!
Олена (тормошить його). Діма, ти чого кричиш? Заснув?
Діма. І правда – заснув! І таке привиділось.!
Олена. Зарядку треба робити, щоб на уроках не дрімати! Музика____________________________
Виходять всі учасники агітбригади
1-й учасник. Щоб дух зажди здоровим був,
А тіло не знівечилось в руїни,
Єднаймось, друзі, за здоров’я
Твоє, моє і цілої країни!
2-й учасник. Живи! Люби! Твори добро!
Щоб досягти непізнаних зірок
Цінуй життя в усій його красі
Зроби до здоров’я крок!
Пісня на мотив „Мы желаем счастья вам»
Нікотину скажем твердо: «Ні»!
Без наркотиків всі ночі й дні.
І спиртні напої нас не приваблюють.
Це давно віджите, це старе,
Нас воно за душу не бере.
Обрії нові, ясні нас вперед ведуть.
Приспів.
За здорові звички ми,
Звички ті, що силу дають,
Щоб тіло і душа
Бачили їх справжню суть.
Ми бажаєм щастя вам,
Хай воно ясніє усім,
Крокує тут і там,-
Щастям, щоб всміхавсь ваш дім!
Всі. Ми - за здоровий спосіб життя,
Сильні й сміливі йдемо в майбуття!
З 2006 року запроваджено у школі проектну діяльність. Їх діяльність затверджена педагогічною радою школи, включена в річний план роботи школи. В кінці навчального року підводяться підсумки виконання проектів та намічаються плани на наступний навчальний рік.
Проекти по системі збереження життя і здоров'я учнів
Матеріально – технічна база
Назва проекту №1: Шкільний ландшафт
Мета та основні завдання:
• створити естетичне цінне природне середовище школи, яке є комфортним для учасників навчально – виховного процесу й зосереджує увагу на красі та самодостатності природи.
Зміст:
• впорядкувати територію школи шляхом створення паркових зон, декоративних огорож, альпінарію;
• розбивка квітників.
Термін проведення: 2008– 2009 навчальний рік
Відповідальні особи: адміністрація школи, бібліотекар, педагогічні працівники
Керівник проекту: заступник директора з ВР Кучеренко Н.Я.,
вчитель біології Миронюк Г. М., завгосп школи Хаврусь В. Г.

Звіт про проведену роботу у 2007- 2008 році
1.Територія школи закріплена учнями школи ( наказ № 37 від 04.04. 2008 р. ).
2.Розподіл території зафіксовано на стенді «Школа – твій дім, будь господарем у нім».
3. Проведено екологічний місячник (квітень)
Наказ №36 від 28 березня 2008 р. « Про організацію « Весняної толоки 2008»;
наказ №69 від 25 травня 2008 р. « Про підсумки проведення весняної толоки»
4. Закладено альпінарій.
5. Проведено конкурс по озелененню шкільного подвір'я, висаджено хвойні дерева.
6.Окультурено територію, що була зруйнована при проведенні газопроводу.
7.Розчищено старі дерева, зроблено санітарну розчистку.
8.Закладено клумбу лікарських рослин (ехінацеї)
9.Пофарбовано всі залізні, дерев'яні споруди, що є на території подвір'я школи.
Стеблівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім.І.С.Нечуя – Левицького
Система збереження і зміцнення здоров'я
Назва проекту № 2: Зручна парта
Мета та основні завдання:
• забезпечити всіх учнів школи партами відповідно до їх віку і зросту.
Зміст:
• інвентаризація та класифікація наявних в школі парт;
• забезпечення кабінетів школи партами та учнівськими столами відповідно розмірів;
• маркування парт;
• розробити рекомендації для учнів і вчителів щодо правильного та безпечного використання шкільних меблів.
Термін проведення: 2008 – 2009 навчальний рік
Відповідальні особи: адміністрація школи, медична сестра, завідуючі кабінетів
Керівник проекту: соціальний педагог Кучеренко Наталія Яківна
Звіт про проведену роботу у 2007- 2008 році

1. Проведено санітарну класифікацію парт за висотою.
2. В усіх класах створено комфортні умови для учнів різного зросту (парти різної висоти).
3. Всі меблі пофарбовано в яскраві приємні к

Категорія: Учбові матеріали | Додав: leo
Переглядів: 9185 | Завантажень: 3195 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.6/8 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz