Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 22:59

Стеблівський ліцей - опорний заклад загальної середньої освіти імені І.С Нечуя - Левицького Стеблівської селищної ради Черкаської області

Меню сайту
Повідомлення
Корисні посилання
Педпреса
Форма входу

Каталог файлов

Головна » Файли » Трибуна директора » Трибуна директора

Виступ на обласній серпневій конференції "Управлінська діяльність директора опорної школи в умовах освітнього округу"
[ ] 28.12.2016, 16:26

Управлінська діяльність директора опорної школи  в умовах освітнього округу
Миронюк Галина Миколаївна, директор Стеблівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені. І.С. Нечуя – Левицького
26.08.2016 р.

1. Особистість керівника опорної школи
            Директор школи – ключова фігура в закладі освіти. 
   Зрозуміло також, що "тільки особистість керівника загальноосвітнього навчального закладу з інноваційним способом мислення … створить умови для конкурентноспроможних переваг на вітчизняному та світовому ринку освітніх послуг" 

2. Стеблівська ЗОШ визначена опорним закладом, так як в ній результативно реалізуються  питання:
•    демократизації управління;
•    удосконалення внутрішньошкільної методичної роботи з педагогічними кадрами;
•    творчого впровадження педагогічних ідей О.А.Захаренка;
•    гуманізації навчально-виховного процесу;
•    диференціації навчання;
•    розвитку здібностей та обдарувань учнів;
•    органічного поєднання традиційних та інноваційних методів навчання;
•    громадянського виховання школярів;
•    збереження здоров’я і безпеки життєдіяльності школярів

3. Основні напрями розвитку закладу
•    Забезпечення виконання Законів України „Про освіту”, „Про  загальну середню освіту”, Національної доктрини розвитку освіти, дотримання Конституції України, Міжнародної декларації  прав дитини.
•    Перехід на новий Держстандарт розвитку  початкової та базової загальної середньої освіти.
•    Запровадження двох профілів навчання у старшій школі: філологічний та фізико-математичний.
•    Повне забезпечення  сучасними засобами навчання і устаткуванням, що дозволяє якісно здійснювати освітній процес і мати можливості щодо додаткового ресурсного забезпечення.
•    Школа повинна мати доступ до мережі високошвидкісного Інтернету.
•    Забезпечення  системи оздоровлення та  профілактики здоров'я, розширення  діяльності „Школи сприяння здоров'ю ”.
•    Підвищення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань здорового способу життя, особистої безпеки та захисту життя у надзвичайних ситуаціях.
•    Забезпечення  наступності  між  початковою та середньою ланками.
•    Забезпечення оптимальних умов для розвитку інтелектуальних здібностей школярів, запровадження   різноманітних форм  позакласної роботи  (МАН,  гуртки, секції, факультативи).
•    Ефективне застосування у навчально – виховному процесі інноваційних технологій,   досягнень ППД та  психологічної науки, забезпечення результативності методичної роботи закладу.
•    Підвищення якості знань учнів.
•    Забезпечення результативності кожного  уроку, позакласного заходу.
•    Організація моніторингу якості освіти у профільних класах та класах до профільної підготовки.
•    
4. Система управління освітнім округом
Рада округу сформована з усіх його суб’єктів:
•    Засновник освітнього округу – представницький орган місцевого самоврядування Стеблівської об’єднаної територіальної громади;
•    Опорна школа - Стеблівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів;
•    Філії опорної школи – Зарічанська, Сидорівська, Шендерівська;
•    Дошкільний заклад «Росинка»;
•    Корсунь  - Шевченківська районна лікарня;
•    Стеблівська лікарська амбулаторія сімейного типу;
•    Стеблівський Спасо - Преображенський монастир;
•    Будинок культури смт. Стеблів.
       Обрані голова ради округу, його заступник та секретар. 
      Запроваджена модель громадсько-державного управління освітнього округу.   Органом громадського самоврядування «Стеблівський освітній округ» є загальні збори представників суб’єктів округу, що скликаються у разі потреби, але не рідше одного разу на рік. Записи протоколів спільних засідань заносяться в книгу протоколів освітнього округу та в книги протоколів педагогічних рад суб’єктів освітнього округу.

5. Компоненти освітнього округу
  Концептуальний: місія, мета, завдання, принципи, фнкуції, очікувані результати
  Управлінський: нормативно – правова база; напрями діяльності і система управління освітнім округом; 
  Змістовий: організація НВП в освітньому окрузі; навчально – методичне забезпечення; навчально – виховний процес;
  Методичний: організація методичної роботи в освітньому окрузі; формування готовності освітян до інноваційної діяльності; психологічний супровід;
  Ресурний: матеріально – технічні, науково – методичні, кадрові, фінансові, інформаційні ресурси.

6. Нормативно - правова база функціонування опорного закладу
–    Конституція України;
–    Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту», «Про місцеве самоврядування»;
–    Положення про загальноосвітній навчальний заклад;
–    Положення про позашкільний навчальний заклад;
–    Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності;
–    Положення про освітній округ;
–    Концепція профільного навчання в старшій школі;
–    Методичні рекомендації щодо складання регіональних планів створення освітніх округів та модернізації мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шкіл-інтернатів (розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2012 р. №675-р.);
–    Рішення органу місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад про створення освітнього округу, де опорна школа – Стеблівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, філії – Шендерівська, Зарічанська, Сидорівська школи І ступеня (в проекті).
–    Положення про Стеблівський освітній округ (в проекті).
–    Угоди про спільну освітню діяльність (в проекті).
–    Затвердження Статуту Стеблівського освітнього округу (в проекті).

7. Управлінський компонент. Модель ГДУ в опорній школі
Органи місцевого самоуправління
Громадські організації
Директор опорного закладу, завідувачі філіями
Рада освітнього округу
Педагогічна, науково – методична рада
Піклувальна рада
Атестаційна комісія
Профспілковий комітет

8. Структура співпраці в Стеблівському освітньому окрузі
Стеблівська опорна школа
Зарічанська, Сидорівська, Зарічанська філії
ДНЗ «Росинка»
Стеблівський професійний ліцей
Музей І.С. Нечуя – Левицького

9. Впровадження освітніх проектів в рамках роботи освітнього округу:
•    Дотримання Держстандартів – шлях до підвищення якості освіти
•    Наступність у навчанні та вихованні
•    Курс професійної орієнтації
•    Фахова компетенція вчителя
•    Вільне користування єдиним інформаційним простором
•    Ми – за здоровий спосіб життя
•    Джерела духовності
10. Змістовий компонент
Дошкільний заклад Дитячий садок   І група – 30 чол., ІІ група – 30 чол. , ІІІ група – 30 чол. , Підготовча група – 30 чол.
Початкова школа  Школа І ступеня (1-4 кл.) Варіативний курс: Логіка
Основна школа   5-9 кл.  8-9 кл. (допрофільні)   українська мова, факультативи з фізики та   математики 
Старша школа       10-11 кл. (профільні) 
10-А – українська філологія  10-Б – фізико- математичний
11-А – українська філологія   11-Б - фізико- математичний
Позакласна робота Гуртки, Факультативи, Заняття за інтересами

11. Методичний компонент
•    Учнівський контингент 
•    Педагогічні кадри
•    Планування роботи

Контингент учнів  
Потужність закладу - 784 місця. Фактична кількість учнів - 265.
      Будуть підвозитись учні з таких навчальних закладів: Сидорівський НВК – 39,  Зарічанський НВК – 43, Шендерівський НВК – 59, Комарівський НВК – 6.       
     З населених пунктів: смт. Стеблів – 61; с. Сидорівка – 20, с. Скрипченці – 19; с. Миколаївка – 3, с. Склименці – 20,     с. Заріччя – 20, с. Шендерівка – 44,  с. Нова Буда – 2, с. Хильки – 5,  Комарівка – 14.
       Всього потрібно підвозити 209 учнів. Для підвезення необхідно 5 автобусів. 
Підвіз школярів
Стеблів – Заріччя – Миколаївка   - 9 км – 23 уч. 
Стеблів – Скрипченці – Сидорівка – Склиминці  - 18 км  - 60 уч.
Стеблів – Комарівка – Хильки – Нова Буда     19 км  -  21 уч.
Стеблів – Шендерівка - 14 км  - 44 уч.          
Стеблів (2 рейси)- 8 км  -61
Всього – 209 учнів

Мережа класів на 2016-2019 р.р.)
Клас    2016/2017    2017/2018    2018/2019
1А    16    17    17
1Б    17    17    18
2 А    16    16    17
2 Б    16    17    17
3 А    26    16    16
3 Б    -    16    17
4 А    26    26    16
4 Б            16
5 А    25    26    26
5 Б    26    23    23
6 А    21    25    26
6 Б    19    26    23
7 А    27    21    25
7 Б    27    19    26
8 А    29    27    21
8 Б    25    27    19
9 А    22    29    27
9 Б    32    25    27
10 А    12    12    29
10 Б     12    25    25
11 А    16    12    12
11 Б    11    12    25
Всього учнів    421    434    468

Профілі  школи: 
–    філологічний (10- А, 11-А класи),  поглиблене вивчення української мови (8, 9 класи);

–    фізико-математичний (10 -Б, 11-Б класи), введення факультативів       (8-9 класи)

Кадрове прогнозування.  Штатний   розпис  освітнього округу


п/п    Назва структурного підрозділу та посад    Кількість Штат. пос    Наявність      Потреба
1    Директор    1       1              -
2    Завідувач філії    3    3    -
3    Заступник директора з НВР    1    1    -
4    Заступник директора  з ВР    1    0,5    0,5
5    Педагог-організатор    1    1    -
6    Соціальний педагог    1    0,5    0,5
7    Психолог    1    -    1
8    Логопед    1    -    1
9    Вихователь ГПД    1    0,5    0,5
10    Завгосп    1    1    1
11    Бібліотекар    1    1    -
12    Діловод    1    -    1
13    Лаборант кабінетів  фізики   та хімії    1    0,5    0,5
14    Лаборант з обсл. комп’ютерної  техніки    1    1             -
15    Водії автобусів    5    -    5
16    Медична сестра    1    1    -
17    Робітник з  обслуговування та ремонту    1    1    -
18    Двірник    1    1    -
19    Прибиральник службових приміщень    5    5    -
20    Керівники гуртків      20    6    14

Потреба в педагогічних кадрах 


п/п    Предмет    Кількість  годин    Кількість вчителів    Наявність фахівців    Потреба
1    Укр мова, українська література    60    3      3        -
2    Іноземна мова  (англійська)    50        2    1    1
3    Зарубіжна література, рос.  мова, художня  культура    44                2    2    -
4    Історія України, всесвітня історія,правознавство    35     2    2    -
5    Математика, алгебра, геометрія    64    3    3    2
6    Фізика, астрономія    28,5    2    1    1
7    Біологія, хімія    38    2    1    1
8    Географія, природознавство    22    1    1    -
9    Інформатика/поділ    18/18    1/1    1/-    1
10    Фізична культура, ЗВ    38    2    1    1
11    Музичне мистецтво    6    1    1    -
12    Образотворче мистецтво    6    1    -    1
Форми й методи методичної роботи
•    інтелектуальна мозаїка
•     ділові і рольові ігри
•    панорама педагогічної майстерності 
•    дидактичний театр 
•    педагогічний міст (методичні студії; проблемні столи; методичні діалоги; семінари-практикуми; тренінги; творчі звіти;
•    науково-методичнв конференції, педагогічні читання 
•    методичний турнір „Урок! Урок! Урок!”;
•    творча декада „Я атестуюсь”;
•    конкурси професійної майстерності „Учитель року”, „Класний керівник року”;
•    дні, тижні відкритих дверей;
•    творчий портрет школи; 
•    звіти вчителів „Результати підвищення кваліфікації на курсах”;
•    педагогічна виставка „Творчі знахідки” 

Модель методичної роботи з педагогічними працівниками в умовах функціонування освітнього округу

Професійна майстерність педагогічного працівника (спеціалісти вищої кваліфікаційної категорії)
•    Школа педагогічної майстерності    Авторська творча майстерня
•    Творчі групи                                      Проблемні лабораторії
Творче зростання педагогічного працівника (спеціалісти І та ІІ кВ. категорій)
•    Семінари     Майстер-клас   Методичні об’єднання  
•    Педагогічні університети  Інструктивно-методичні наради
•    Методичні калейдоскопи  Методичні сесії
Становлення педагогічного працівника  (молоді педагоги-спеціалісти)
•    Наставництво і стажування    Школа педагогічного досвіду
•    Майстер-клас  Школа молодого вчителя Методичні об’єднання
•    Тематичні семінари Методичні сесії     Фестивалі, конкурси
ОПОРНА ШКОЛА – ЦЕНТР НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
З цією метою плануємо  використовувати такі форми роботи: експрес-інформація («Нові педагогічні видання», «Радимо прочитати», «Увага: досвід!», «Пропонуємо», «Запрошуємо» та ін.)»;
прем’єра нової книги (посібника, рекомендацій); інформаційний вісник «Естафета творчих знахідок»;
лекторій («Сучасні педагогічні парадигми», «Інноваційні технології»,  «Інтерактивні методи навчання», «Особистісно орієнтована система навчання», «Проектні технології», «Увага: досвід!»); рекламне бюро; консультативне агентство; банк даних про нові дослідження в галузі педагогіки і психології, 
про передовий досвід; вітрина-стенд «Чому вчитись у майстрів педагогічної праці опорної школи?» 
                 Проблеми в організації роботи опорної школи
Однак, на нашу думку, питання діяльності опорних шкіл, піднесення їх ролі в системі науково-методичної роботи, використання їх творчого потенціалу в системі науково-методичної роботи з педагогічними кадрами недостатньо висвітлюються в науково-методичній літературі.
•          Потребує оновлення Положення про опорну школу (опорний навчальний заклад).
•          Якою має бути мережа опорних навчальних закладів у районі (місті)?
•         Як піднести роль опорних шкіл у підвищенні кваліфікації педагогічних кадрів?
•          Як краще використати їх творчий потенціал?
•          Які форми методичної роботи з педагогічними кадрами на базі опорної школи будуть найефективнішими?

         Ці та інші питання потребують серйозної уваги та розв’язання

Категорія: Трибуна директора | Додав: leo
Переглядів: 1116 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz